Iklan Paling Popular

4 Jan 2014

Iklan Perlis: WARISAN ILMU TOK KENALI

Tajuk Iklan*:WARISAN ILMU TOK KENALI
Web Site:
Name*:tok kenali
Email*:mzul03@gmail.com
Isi Iklan Anda*:KITAB ILMU MAKRIFAT TOK KENALI
PUSAKA ILMU TOK KENALI
RINGKASAN KITAB TOK KENALI..
Kitab ini adalah peninggalan Arwah Tok Kenali dan peninggalan Arwah Tok Selehong Kelantan yang dipelajari dari Syeikh Daud Al-Fatani yang ditinggalkan pula kepada satu-satunya murid beliau iaitu Tuan Guru Haji Mohd Yusof Cik Wook Banggol Chica , Pasir Mas, Kelantan. Kemudian diturunkan kepada anakndanya Haji Shaari Haji Mohd Yusof.
Kitab Tok Kenali ini , mengajak kita menyeberangi semapadan lautan hairan dan melewati batasan akal. Membicara rahsia ilmu yang tersembunyi disebalik huruf dan ilmu yang terselindung disebalik penghujung rasa. Menyingkap tabir Rahsia Allah yang tenggelam dilautan ghaib.
Kitab Makrifat adalah pengembaraan Ilmu Kalam, menuju binasa, fana', zuk dan pengembaraan kalam menuju ILMU RASA. Ilmu Rasa adalah ilmu penamat segala pencarian. Ilmu Rasa adalah ilmu penyuluh kalbu, yang membawa Makrifat kepada Allah SWT.
Makrifat adalah penyuluh ilmu didalam terang, seumpama mata mencari kening, api mencari cahaya, masin mencari garam dan ilmu pencarian barang yang tidak hilang. Sungguhpun tidak hilang, dikejar semakin jauh, dipanggil semakin sayup, digali semakin dalam, dilihat semakin ghaib , yang akhirnya lemah akal dari berkata-kata.
Peninggalan Tok Kenali ini, adalah ilmu yang mudah difaham oleh semua. Ilmu Makrifat Tok Kenali yang tidak perlu kepada guru, segala kandungan jawapannya telah jelas dan putus dengan muktamad.
milikilah kitab yang berjudul

1) ILMU MAKRIFAT MENGENAL ALLAH (Tok Kenalil Kelanttan)
2) ILMU MENGENAL DIRI (Tok Kenalil Kelantan)
3) MATI SEBELUM MATI
4) CAHAYA DI ATAS CAHAYA
5) TUJUH PETALA LANGIT TUJUH PETALA BUMI
Sila Hubungi Nor Di Talian 012-3440776 @ 012-3441560 untuk mendapatkan kitab tersebut
Foto Upload (2M max):IMG-20131221-WA0005.jpg
Powered by EmailMeForm



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...